Mint, minden sportban, az autóversenyben is vannak szabályok melyeket be kell tartani! Az alábbi szabályzat azért készült, hogy ezeket pontokba szedve ismertessük. 

MINDENKIT KÉREK FIGYELMESEN OLVASSA EL!!! Ha kérdés van, a fórumon, az ONLINE topikban feltehetitek! Hülye kérdés nincs, csak tömegbaleset egy-egy meg nem értett szabályból!

Frissítve: 2017.09.12


Nem vagyunk egyformák és mindenki más-más stílust képvisel a pályán, és azon kívül. Ha nem vagy toleráns, veled sem lesznek azok. Éppen ezért közös érdekünk, hogy mindenki sportszerűen viselkedjen a másikkal. Csak így őrizhető meg a jó hangulat! Az FRH versenyeken való részvétel elengedhetetlen feltétele az oldalon való regisztráció.

HEADSET HASZNÁLATA KÖTELEZŐ minden futamon, anélkül ne jelentkezz a versenyre, mert nem indulhatsz!

1. Versenyszervezés és versenybírók

Mindenki küldhet Bajnoksági ajánlatot / versenyt, aki kedvet érez hozzá. De egy verseny lebonyolítása felelősséggel is jár! A versenyszervezőnek a kiírást minden részletre kidolgozva kell elkészítenie (pl.: helyszín, időpont, autóosztály, feltételek, pontozás, stb).

1.1 Az Bajnokság/verseny ötletekkel/ajánlatokkal keressétek az Online szekcióvezetőket (bacsi97, DracoXT, PGarage) vagy küldjétek be a megfelelő menüponton. Ők megszervezik és lebonyolítják, ettől még a Ti nevetek alatt fut a dolog. (Persze számítanak a segítségetekre is valamilyen szinten)

Minden beküldött és megrendezett versenyre az FRH szabályzata érvényes!

1.2 A lobbivezető feladata a bírói státusz ellátása. A bíró feladata a szabálytalanságok, esetleges óvások kivizsgálása, büntetések kiszabása az OVÁSZ és/vagy a versenyre vonatkozó szabályok alapján.
Természetesen nem lehet mindent pontokba szedni. Az itt felsoroltaktól eltérő szabálytalanságokat és a Fair Play versenyzést meg sem közelítő magatartást ugyanúgy büntetjük!

1.3 A lobbivezető bármikor lezárhatja a lobbit/partit, a verseny zavartalan lebonyolítása érdekében. Ilyenkor aki esetleg menet közben kiesik, a lobbivezetőnek kötelessége visszahívni a szünetben! Több esetben volt már példa a következőkre, amikor verseny közben lépett be valaki.
- Idegen lépett a lobbiba
- LAG problémákat okozva megzavarta a versenyt.
- Kulturálatlan módon ordibálás, ezzel zavarva a többi, még versenybe lévő csapattagokat
- Teljesen más irányú beszélgetések kezdeményezése, ezzel zavarva a többi, még versenybe lévő csapattagokat

1.4 Amennyiben a lobbivezető kiesik a partyból vagy a lobbiból, úgy egy másik Staff tag átveheti a lobbi vezetését, szükség esetén pedig új lobbit csinálhat, ahova kötelessége áthívni a versenyzőket

Versenybírók:

bacsi97 (Online és köridő szekció)
DracoXT (Online szekció)
PGarage (Online szekció)

2. A Bajnokság és a futamok részletei

A versenyek időpontját, körszámát és egyéb részleteit a mindenkori versenykiírás tartalmazza.

A versenyekre való nevezés feltételeit is a mindenkori versenykiírás tartalmazza. 

2.1 Időmérő
Ha a Bajnokság kitalálója másképpen nem rendelkezik, akkor: 4-5 kör időmérő van, ahol mindenki hozza (egy tiszta kör erejéig) a maxot magából. Ez alapján lesz rajtsorrend.

- Az időmérőn szimulációs törés van (fal lezúz).

- Az időmérőn szellemautókkal megyünk, vagyis a másik autón átmész, de a falon nem!

- Ha az időmérőn egy tiszta (háromszögmentes) kört sem tudsz futni, akkor automatikusan a mezőny végére kerülsz.

- A rajtsorrend az időmérő alapján alakul ki.

2.2 Rajt, Újraindítás
Az egyik legkritikusabb pillanata a versenynek a rajt, illetve az azt követő néhány száz méter! A bíró feladata az első körben történt esetleges balesetek gyors kivizsgálása, mérlegelése és döntéshozása. Futam újraindítás csak és kizárólag LAG esetén lehet és csakis a rajt körében!

- Az első futamon a rajtsorrendet az időmérő adja.

- Ha a bajnokság/QR kiötlője máshogy nem rendelkezik, akkor a második futamon a rajtsorrend az időmérő fordítottja.(Az első indul az utolsó helyről és így tovább...)

A futamokon 1 fajta rajt lehetséges!

Állórajt:

A rajtrácsra a lobbibeállításnak megfelelően a gép felrakja az autókat. Majd visszaszámol a gép és elrajtolunk. Ilyenkor nincs felvezető kör! Nincs gumimelegítés, stb. Az első pillanattól kezdve lehet előzni!

2.3 Futam közbeni LAG, lobbiból való kiesés, stb.

Amennyiben valaki

  • - (több futamos verseny esetében) az első futam után érkezik,
  • - verseny közben elhagyja a lobbit (akár ön hibáján kívül, DNF) és visszajön az 2. futamra

annak a második futamon utolsó helyről indul. Mivel a második futamon általában fordított a rajtsorrend, így értelemszerűen a kihagyott első futam miatt előnytelenül az első rajtkockákba kerülnének!

Aki az időmérőt lekésve érkezik, annak különösebben nincs más dolga mint tolni neki. Mivel alapból a mezőny végére kerül az első futamon, mintha utolsó időt ment volna az időmérőn.

Ha valaki annyira LAG-ol, hogy ezzel veszélyezteti a többiek versenyét akkor a lobbivezető felszólíthatja a lobbi elhagyására. Amit haladéktalanul teljesítenie kell!

2.4 Safety Car

Safety Car csak maximum 16 főnél lehetséges, mivel csak akkor vagyunk egy partyban. 16 fő felett ugyan egy lobbyban versenyzünk, viszont két különböző partyra oszlunk.

A többi versenybíróval előre lefixált "Váratlan esemény" bekövetkeztekor vagy balesetnél jöhet a pályára.

  • A Safety Car csak akkor használható, ha minimum 3-an kérik névvel együtt (balesetet szenvedtek) vagy a pálya közepén mozgásképtelen jármű van (felborult, nem tud elindulni)
  • Csak az kérhet a biztonsági autót a lobbivezetőtől, aki érintett a balesetben. Aki feleslegesen kiabál Safety Car kérelemért, és ezzel összezavarja a lobbivezetőt az verseny eltiltással sújtható! A verseny utolsó két körében nem kérhető semmiképpen!
  • Aki Safety Car-t kért és be is jön a Safety Car, annak kötelező a köre végén boxba hajtani!
  • Csak a Lobbivezető hívhatja be a pályára, amennyiben meggyőződött arról, hogy 3 balesetben érintett versenyző kérte!
  • A behívásának pillanatától az ELŐZÉS TILOS!
  • Mikor a lobbyvezető bemondja, "Safety car előzni tilos" az első autó a legközelebbi egyenes résznél elkezdi összeszedni a mezőnyt.
  • Amint bekérte a lobbivezető a SC-t, a futam élén álló autó (első helyezett) veszi át Safety Car szerepét vagy a kijelölt 3 kategóriával gyengébb Safety Car.
  • A Safety Car nem lépheti át a 120 Km/h sebességhatárt (kivéve, ha kijelölt Safety Car van, az tövig nyomhatja)! Ez idő alatt szándékos leszakadás, hirtelen fékezés, lemaradás TILOS!!! Az előírt sebességtartomány az élen haladó autóra vonatkozik!!! Természetesen a mögötte haladók átléphetik, a felzárkózás érdekében.
  • A lekörözött autók egy kört visszavehetnek, mikor a lobby vezetője engedélyt ad rá. Ekkor mindenki a pálya jobb oldalára helyezkedik, és a kört visszavevők balról előznek.
  • A balesetben részt vett autók természetesen a sor végére kerülnek értelemszerűen. Nem veszik vissza a baleset előtti pozíciójukat!
  • A versenyzők tartják a megfelelő távolságot, és a helyezési sorrendet ameddig a Safety Car a pályán van.
  • Ha sikerült a felzárkózás, és a lobby vezetője utasítást ad rá, akkor a Safety Car virtuálisan kimegy a boksz utcába, és az akkori első helyezettnek a kör vége felé rá kell taposnia a gázra. Előzni, csak a rajtvonal átlépését követően lehet.
  • Safety Car pályán tartózkodása alatt mindenki számára nyitott a box és beleszámít a kötelezőbe is!
  • Ha nem tudnak felzárkózni mire a Safety Car eléri a boxutca bejáratát, akkor egy újabb körre kint marad a Safety Car.
  • Aki ez idő alatt 4 kerékkel elhagyja a pályát és ezzel pozíciót veszít, annak kötelező ott maradnia, ahova visszajött.

2.5 Váratlan esemény

Váratlan esemény is csak maximum 16 főnél lehetséges.

A lobbi vezetőknek a feladata lesz kreálni a meglepetéseket. Amikor egy bajnokság vagy quick race ötlet érkezik, a lobbivezetők összeülnek, és előre megírnak egy forgatókönyvet, amiről csak ők tudnak. PL. Bacsi és Draco rendezünk egy bajnokságot akkor előre megbeszéljük, hogy pl. a 2. futam 5. körében olaj kerül a pályára, és bejön a safety car, ami a 8. körben megy ki. Ezt a forgatókönyvet előre megírjuk és elküldjük, a szóban forgó bajnokságban nem illetékes online szekicóvezetőnek. Aki nem nézi meg, hogy neki is meglepetés legyen. Viszont ha óvás érkezne a lobbivezető ellen, mert gyanús, hogy előnyt kovácsolt valamelyik váratlan eseményből, akkor felbontja levelet és megnézi, hogy előre megírt forgatókönyv szerint történtek-e a dolgok. Egyenlőre a következő váratlan események kerülnek bevezetésre.

Sárga zászló
A lobbivezető sárga zászlót mondhat, ami, vonatkozhat egy szektorra, vagy akár a teljes pályára is.  A sárga zászló ideje alatt előzni tilos. A sárga zászló addig marad életben ameddig a lobbivezető  vissza nem vonja. Aki ez idő alatt 4 kerékkel elhagyja a pályát és ezzel pozíciót veszít, annak kötelező ott maradnia, ahova visszajött.

Piros zászló.
A lobbivezető piros zászlót mondhat ami a futam megszakításával jár. Ilyenkor előzni tilos. Mindenki tartja a pozícióját és kb 60 méterre egymástól lemaradva (azért ,hogy ne egymáson jöjjünk ki a boxból)  mindenki kimegy a boxba. Majd egy felvezető kör után újra feláll a rajtrácsra, és a lobbivezető parancsára megadott időben, álló rajttal újra elrajtol a mezőny, és folytatja a versenyt. Ez a boxkiállás nem számít bele a kötelező boxba.

Safety Car.
A lobbivezető safety car-t mondhat. Ilyenkor az OVÁSZ szabályzatban leírtak szerint bejön a safety car összeszedi a mezőnyt, és a lobbivezető utasítására kimegy a boxba.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy minden versenyen történik majd valami meglepetés. Ez abszolút a lobbivezetők döntésén múlik.

A lobbivezetőre vonatkozó szabályok váratlan eseménynél
- A körök számát mindig az általa megkezdett körök jelentik. Vagyis mindig egy általa megkezdett kör elején, mondhat pl sárga zászlót, és szintén egy általa megkezdett kör elején vonhatja vissza.
- Ha tudja, hogy a versenyen be fogja hívni a safety car-t, akkor az előtte levő körben nem mehet ki a kötelező boxot elvégezni.
- Ha egy versenyen baleset miatt amúgy is bejön a safety car, akkor azon a futamon már nem hívhatja be újra! Csak egy újabb baleset esetén.

2.6 Boxkiállás

Ezzel kapcsolatos részleteket, mindig a versenykiírás tartalmazza. Bajnokságonként, futamonként változhat. Amennyiben van az adott futam/bajnokság alatt boxkiállás:

  • Az utolsó körben NEM lehet kimenni.
  • Safety Car pályán tartózkodása alatt mindenki számára nyitott a box és beleszámít a kötelezőbe!

2.7 Versenykiírás

  • Quick Race kiírása a futam előtti hétfőn (6 nappal előtte).
  • Bajnokság kiírása egy héttel (6 nappal) a futam előtt, hétfőn.

2.8 Verseny megrendezésének feltétele

Egy verseny megrendezésének alapfeltétele, hogy minimum 5 fő meglegyen. Amennyiben ennél kevesebben jelennek meg, úgy a verseny elmarad. Természetesen, ha annak a pár embernek mégis van kedve részt venni a futamon, akkor nekivághatnak, viszont annak eredménye nem kerül bele semmilyen statisztikába.

3. Pontozás és nyereménysorsolás

Alapvetően minden megrendezett futam pontozásra kerül, még a Quick Race-k is. Bizonyos futamokon, bajnokságokon nyereményt sorsolunk ki a résztvevő versenyzők között.

- Pontrendszer:

- 1. helyezett: 45 pont

- 2. helyezett: 41 pont

- 3. helyezett: 38 pont

- 4. helyezett: 36 pont

- 5. helyezett: 34 pont

- 6. helyezett: 32 pont

- 7. helyezett: 30 pont

- 8. helyezett: 28 pont

- 9. helyezett: 26 pont

- 10. helyezett: 24 pont

- 11. helyezett: 22 pont

- 12. helyezett: 20 pont

- 13. helyezett: 18 pont

- 14. helyezett: 16 pont

- 15. helyezett: 14 pont

- 16. helyezett: 12 pont

- 17. helyezett: 10 pont

- 18. helyezett: 8 pont

- 19. helyezett: 6 pont

- 20. helyezett: 5 pont

- 21. helyezett: 4 pont

- 22. helyezett: 3 pont

- 23. helyezett: 2 pont

- 24. helyezett: 1 pont

- Pole pozíció: 2 pont

- Futam leggyorsabb tiszta köre: 1 pont

- Pontegyenlőség esetén a több győzelem számít, ha ez is egyenlő, akkor a legjobb elért helyezés, ha ez is egyenlő, akkor a versenyeken elért átlagpontszám (összes pont/ahány futamon elérte)

- Pontot kap:

- A versenytávot teljesítő, befutott versenyző

- A versenytáv 90%-át teljesítő versenyző, de értelemszerűen ő lesz az utolsó a futamon (több ilyen versenyző esetén a megtett táv dönt)

- Több lobby esetén is a fenti pontozás alapján kerülnek kiosztásra a pontok, úgy, hogy a leggyengébb lobby nem kap +35 pontot, utána a többi a +35 többszöröseit kapja (+35, +70, +105, +140... stb).
Tehát például 4 lobby esetén az első helyekért a következő pontok járnak: A lobby 25+105, B lobby 25+70, C lobby 25+35, D lobby 25

- A 8 hétvégés bajnokságokon mindenkinek a legjobb 6 hétvégéje eredménye kerül csak a végelszámolásba, így nem okoz gondot, ha két hétvégén nem tudtál rajthoz állni.

- Nyereménysorsoláson azok a nevek kerülnek a kalapba, akik a 8 hétvégéből legalább 6-ot teljesítettek

- Nyereménysorsoláson a futamokat teljesítő versenyzők vehetnek részt

- Amennyiben valaki kidob a gép a futamról, de visszajön a partyba és a futam végéig velünk marad, az szintén részt vehet a nyereménysorsoláson.

4. Versenyzők magatartása - etikett

Senki sem szereti a sportszerűtlen magatartást! Szórakozni jövünk a versenyekre, nem háborúzni!

- A személyes konfliktusokat kérem rendezzétek le a versenyeinken kívül. Köszönöm!

- Férfiak, fiúk vagyunk. Egy elhangzott 3,14csa miatt még nem fog kiborulni a bili, de ne durvuljon el a helyzet. Tanúsítsunk érett magatartást minden téren!

- Használd az agyadat, a füledet, a szádat és a tükreidet!

- A LAG része az Online versenyeknek! Számolj vele és ne a másikat hibáztasd érte!

- Ne önbíráskodj a pályán, erre vannak a bírák, nyújts be óvást a futamot követően! (a "Versenyek" menüpont alatt)

- Lekörözésnél a leköröző (ha módja van rá) tájékoztassa a lekörözendőt szándékáról, módjáról (kulturált módon)! A lekörözött versenyző pedig próbálja minél hamarabb elengedni, ne kezdjen el versenyezni az őt lekörözővel! De semmi esetre se hozzon váratlan döntést amiből baleset adódhat! Ne menjen le a homokba, ne álljon hirtelen félre, stb.

- Ne légy türelmetlen előzésnél! Ha a saját autód épségét veszélyezteted az a te bajod. Amennyiben másokat is veszélyeztetsz, akkor már büntetésre is számíthatsz. A felelősség 99%-a mindig az előzni kívánó versenyző kezében van. Ha féktávon kívánsz előzni, használj az előtted haladótól eltérő ívet! Ha elfékezed magad és kilököd a pályáról, Téged terhel a felelősség. Az előzést végző versenyző köteles tájékoztatnia az előtte haladót szándékáról, helyzetéről (pl.: Crazy, jobbról jövök!). Ha egy versenyző megelőzi a másikat úgy, hogy kilöki, balesetet, kárt okoz a másiknak, akkor az a minimum, hogy mielőtt folytatná a versenyt, visszaengedni a másik versenyzőt maga elé. (FairPlay)

- Ha téged előznek, és nem szeretnéd könnyen adni a poziciódat akkor küzdj! Természetesen csak szabályosan!
- Szándékos feltartás elkerülendő: egyenesben csak egyszeri irányváltás lehetséges!
- TILOS leszorítani az útról. Ha valaki beszúr féktávon, akkor fogadd el, hogy abban a kanyarban így jártál és utána maradj azon az íven amit elkezdtél, ne húzd rá a kormányt a másikra. Gondolkodj már a következő kanyaron ahol ugyanannyi esélyed lesz neked beszúrni egy rövid féktávval!

- Ha elhagyod a pályát bármikor, pl. kicsúszás, baleset, stb. Mindenképpen óvatosan gyere vissza a pályára! Használd a tükröket és semmiképpen NE az ideális ívre érkezz vissza! Nézz körül és vigyázz a többiekre!

- Ha megsérültél, akkor óvatosan közlekedj a pályán, lehetőség szerint kerüld az ideális íveket. Figyelmeztesd társaid, hogy lassú jármű van a pályán, és add meg, hogy merre jársz. Amennyiben olyan mértékben sérültél, hogy a többiek kétszer is leköröznek mielőtt elérnéd a box bejáratát, akkor köteles vagy kilépni a versenyből!

- Boxkiállás után, a pályára való visszajövetelnél ugyancsak neked kell figyelned! Nézd a térképet és légy körültekintő ha azt látod hogy egy gyorsan haladó versenyző közeledik! Kihajtáskor a boxutca kijáratát jelző meghosszabbított fehér/sárga vonal keresztezése TILOS! Ez érvényes minden pályára és mindenkire egyformán.

- Handicap szándékos elkerülése TILOS! Azokon a versenyeken, ahol az első néhány versenyzőt a következő futamon valamilyen büntetéssel sújtjuk, TILOS szándékosan kibújni alóla (pl.: direkt befékezek a cél előtt, vagy "véletlen" kicsúszok, ... stb.). Gondolj bele, ha mindenki ezt tenné, káoszba torkollna a verseny. Legyünk sportszerűek, és viseljük el, ha pont belekerültünk a büntetettek közé!

- Ki itt levágsz hagyj fel minden reménnyel! Mindenki a pályán menjen! NEM szabad levágni a kanyarokat. 2 kerék mindig legyen a pályán! A pálya határait a fehér/sárga vonalak jelzik! Kivételt képeznek a pálya melletti kerékvetők. Ahol kerékvető található ott az a pálya széle. Ha egy versenyző megelőzi a másikat úgy, hogy mind a négy kerékkel elhagyja a pályát, akkor mielőtt folytatná a versenyt vissza kell engedni a másik versenyzőt. 

- Verseny alatt próbáljuk nem zavarni a társakat olyanokkal mint:

- teljesen más témák boncolgatása (pl. milyen volt a tegnapi paprikás krumpli)

- ijesztgetés, ordibálás

- ha valaki szépen csendet / kevesebb beszédet kér, akkor próbáljuk meg megvalósítani

- a versenyen történteket csak azután kezdjük el megbeszélni, miután az utolsó is beért

- ez nem azt jelenti, hogy teljes némaság legyen, ezek azért vannak, hogy mindig halljuk, ha valaki beszúr mellénk, stb.

 

5. Óvás

A futamot követő nap éjfélig adható be óvás!

Az óvás benyújtása MINDIG a lobbivezető részére történhet, írásban pontos esetleírással.

A futam leintése pillanatában valószínűleg már tudod, hogy esetlegesen lehet/biztos óvni fogsz. Mindig ments magadnak visszajátszást!!! Az igaz, hogy a lobbivezetőnek is menteni kell, de ő is ember és esetleg elfelejti a többi dolga mellett, vagy az is elképzelhető, hogy sérül a fájl.

Ha szemfüles vagy, akkor a balesetet követően rögtön nyomdd meg egyszer az Xbobx gombot, majd a start mellettit, balra, majd kiválasztod, hogy az elmúlt x percet vegye fel (Xbox, record that!), ezzel felveszi az előző 30 másodpercet a játék!

Az óvás kivizsgálására a bíró (igény esetén független személyek bevonásával) 48 órát kap. Amennyiben az óvás valamelyik lobbivezetőt éri, akkor az érintett lobbivezető nem vehet részt az elbírálás folyamatában.

Óvást olyan esetben tudunk elfogadni ha van róla visszajátszás! A visszajátszás hossza játékon belül korlátozott (15-20 perc). Mielőtt Óvást nyújt be valaki, előtte ellenőrizze, hogy kiterjed-e a visszajátszás ideje az Óvni kívánt esetre. Amennyiben nincs az esetről visszajátszás, a szabályok értelmében benyújtott óvást elfogadjuk, de érdemben elbírálni nincs módunkban. Látatlanban nem törünk senki felett pálcát. (Ez alól kivételt képeznek azon esetek amik éppen a lobbivezető/versenybíró szeme láttára történnek!)

Óvást csak a felső menüsor "Versenyek / ÓVÁS beküldése" alatt található Űrlap kitöltésével lehet benyújtani!

6. Kötelező matricák és csapatfestés

6.1 Kötelező matricák

Versenyeinken való részvétel egyik feltétele a kötelező matricák használata az autókon. Ezek a csapatunk szponzorainak logója, az FRH rajtszám, FRH logó és esetleg adott bajnokság/verseny egyedi logója.

  • Akinek még nincs FRH rajtszáma, annak a 000-ás rajtszámot kell feltennie az autóra!
  • A kiírásban részletezett kötelező matricákat tilos csak az autó tetejére rakni!
  • A kiírásban részletezett kötelező matricákat jól látható helyen és méretben kell használni!

Itt egy kis videós segítség, hogyan is tudjátok letölteni a matricákat:

Természetesen fenntartjuk a jogot arra, hogy óvás nélkül is bármikor bármelyik visszajátszást megvizsgáljuk és az esetleges meg nem óvott szabálytalanságokat is büntessük!!!

6.2 Csapatfestés

Amennyiben a verseny-, vagy a bajnokság kiírása másképp nem rendelkezik, úgy a csapatban induló versenyzőknek ugyanolyan festésű autóval kell az adott versenyen részt venniük (azonos szín és mintázat, azonos nagy logók), és csak a megkülönböztetés céljából végezhetnek apróbb módositást.

Ez alól kivételt képez, ha valaki egy bizonyos alkalom miatt (például jubileum) egy különleges festéssel szeretne indulni, viszont ebben az esetben előzetes engedélyt kell kérnie az FRH vezetőségétől.

7. Rajtszámok kinézete

Csak a rajtszám alapja, és a szám színe kötött. A beleírt számok mérete és stílusa szabadon megválasztható, viszont színének feketének kell lennie, és jól olvasható legyen.
Az alábbi típusok alapjaiban megegyeznek, csak fejlécük térnek el egymástól.

Vannak kötelezően előírt rajsztszám kinézetek, amiket bizonyos esetekben felülírhatnak a választható rajtszám kinézetek. A Választható rajszám alapok, csak kedvezményes opciók, nem kötelezőek azokat használni.

Kötelező rajtszám alapok

Semi-pro rajtszám

Minden új-, és semi-pro rangú versenyzőnek ezt az alapot kell haználnia. Fejléce fehér.

Professional rajtszám

A professional rangot kapott versenyzők használják. Ezt a rangot a staff tagoktól lehet igényelni, akik a korábbi teljesítmények alapján bírálják el. Fejléce fekete.

Választható rajtszám alapok

Semi-pro bajnoki rajtszám

Azok használhatják ezt az alapot, akik legalább egy bajnokságot megnyertek a semi-pro ligában. Fejléce ezüst.

Professional bajnoki rajtszám

Azok használhatják ezt az alapot, akik legalább egy bajnokságot megnyertek professional ligában. Fejléce arany.

A 2017 előtti bajnokságok mindegyike, illetve abban az esetben, ha nincs külön liga az adott bajnokságban, az professional ligának számít!

Festőverseny győztese rajtszám

Ez egy vándor rajtszám alap, amit egyszerre csak egy ember használhat. Professional-, és semi-pro ligában is használható.

Mindig az előző festőverseny nyertes kiváltsága, ezen rajtszám használata. Az adott verseny kiírása tartalmazza, hogy azokon a futamokon ki birtokolja.

Útban a bajnoki cím felé

Akik szereztek pole pozíciót és nyertek már futamot, jó úton haladnak a bajnoki cím megszerzéséért, ezért ezt a rajtszám alapot feltehetik az autójukra.

Ha nem tudod, hogy milyen rajtszámot használj, keresd ki magad a taglistában.

A rajtszámok alapjait letöltheted a játékban matricaként "frh" description-nal. Ha így nem találod, akkor próbáld "DracoXT" creator-ral.

8. Névtáblák

A teljesítmény mellett a részvételt is értékeljük!

Nem lehet mindenki bajnok, viszont a kevésbé gyors versenyzők nélkül a gyorsak sem lehetnének bajnokok.

A Gamerek nagy többségét - és reméljük ti is közéjük tartoztok - mindig is vonzották a játékokban elérhető fejlődési lehetőségek. Ennek az egyik közkedvelt formája a különböző és egyre magasabb RANGOK elérése.

Arra gondoltunk, hogy tovább bővítjük az aktív tagok értékelését. Létrehoztunk különböző rangokat, amit az FRH versenyeken való aktivitásotokkal szerezhettek meg. Ezeket a rangokat pedig az autókon használt névtáblán is feltüntetjük. Ez remekül fog mutatni a fényképeken, vagy éppen a videóinkon, ééésss nem mellesleg kicsit a másik orra alá is dörgölhetjük, hogy milyen sok versenyen voltunk már.

A rangokat a Forza Motorsportban használt autóosztályok ihlették. Az alábbi táblázatban szereplnek, hogy mennyi futam részvétel után, milye rangokat birtokolhatasz.

8 futam teljesítése utánF1
25 futam teljesítése utánF2
50 futam teljesítése utánE1
75 futam teljesítése utánE2
100 futam teljesítése utánD1
150 futam teljesítése utánD2
200 futam teljesítése utánC1
250 futam teljesítése utánC2
300 futam teljesítése utánB1
350 futam teljesítése utánB2
400 futam teljesítése utánA1
450 futam teljesítése utánA2
500 futam teljesítése utánS1
600 futam teljesítése utánS2
700 futam teljesítése utánR1
800 futam teljesítése utánR2
900 futam teljesítése utánP
1000 futam teljesítése utánX

Ezt a rangot az alábbi táblák jobb oldalán helyezheted el. A bal oldalon a gamertag-odnak kell szerepelned.

Ha már kezdesz veterán lenni köztünk, és elérted az 500 futamot, akkor az ezüst névtáblát használhatod. Azonban, ha az 1000 futam,ot is átlépted, akkor jogosult vagy az rany névtáblát használni!

Alap névtábla

500 futam felett

1000 futam felett

FONTOS! A névtáblák viselése nem kötelező, azonban ha használod, akkor köteles vagy a megfelelőt felrakni!

Honnan tudod, hogy milyen rangod van? A taglista menüpontban keress rá magadra, kattints, és az adatlapodon már megjelenik a névtáblád.

A Forza Motorsport játékban ugyanolyan matricaként le tudod töltenia névtáblát, mint a rajtszámot, keress rá az frh descriptionra, vagy DracoXT creatorra.

9. Büntetések

Az esetek kivizsgálása után dönt/döntenek a versenybíró/bírók. Figyelembe vesznek mindent, legyen az ártó vagy enyhítő körülmény. Versenybalesetnek minősül a versenyzők önhibájukon kívül bekövetkező baleset. Ebben az esetben nincs büntetés!

Konkrét eseteknél alkalmazott büntetések fajtái:

Büntetőpont: Lásd lejjebb.

Utólag időbüntetés: Boxutca vonal áthágása, folyamatos kanyarlevágás, pályán kívüli előzés és baleset okozása vonhatja maga után.

Boxutca áthajtás / időbüntetés - Amennyiben a balesetet okozó elismeri a baleset után hibáját, úgy a lobbivezető súlythatja vele a futamon. A következő 3 körben kötelező egy plusz boxkiállást teljesíteni, ha nincs már 3 kör hátra a futamból, akkor időbüntetést kap helyette.

Kizárás az adott versenyből!

Kizárás az adott bajnokságból!

Kizárás az FRH (Forza Racing Hungary) csapatból!

A bíró/bírók döntése végleges, megmásíthatatlan!

A szabályzat egyes pontjait minden esetben felülbírálhatja maga a megrendezett Bajnokság szabályzata!

9.1 Büntetőpontok

Büntetőpontot mindig a lobbyvezető adhat a többi staffal való egyeztetést követően.

Az alábbi történésekért kiszabható büntetőpontok:

  • Helytelen rajtszám: 10 pont
  • Kötelező matricák hiánya: 10 pont/matrica
  • Sértő vagy zavaró viselkedés: 10 - 50 pont
  • Véletlen baleset okozása: 10 - 50 pont
  • Szándékos baleset okozása: 100 pont
  • Jelentkezik versenyre, de nem jön el (a késés nem tartozik bele): 20 pont
  • Sértő feliratok vagy képek a festésben: 10-50 pont

További szankciók:

  • 100 pont elérését követően: Eltiltás a következő bajnoki futamról, amire nevezel.
  • 200 pont elérését követően: 1 hónap eltiltás 
  • 300 pont elérését követően: 6 hónap eltiltás 

A büntetőpontok minden év január 1-jén nullázódnak.

10. Időjárás futamokon

Amennyiben lehetőség van az adott pályán esős futamot rendezni, úgy a helyszínen lévő aktuális időjárást vesszük alapul. Ezt az időjárást mindig a https://www.accuweather.com oldalról nézzük, az adott pálya helyszínén.

A verseny beállításánál három időjárást adhatunk meg (kezdés, közepe, vége), amiből kettőnél (közepe, vége) százalékot is beállíthatunk. Így az alábbiak alapján állítjuk be az időjárást a futamra:

  • Időmérő: az aktuális időjárás.
  • Kezdés: az aktuális időjárás.
  • Verseny közepe: az 1 óra mulvára jósolt időjárás (csapadék %-ban)
  • Verseny vége: a 2 óra mulvára jósolt időjárás (csapadék %-ban)

Az eső intenzitása az adott órához berakott időjárási ikon adja.

  • Nap + sima felhő: Summer Dizzle
  • Sima felhő: Light Rain
  • Nap + esőfelhő: Moderate Rain
  • Esőfelhő: Heavy Rain
  • Villámos felhő: Rain Lightning

11. Bajnokság közbeni autó váltás

Bajnokság közben lehet autót váltani (kizárólag egyik hétvégéről a másikra, két futam között, valamint időmérő után természetesen nem). Ennek persze ára van, a versenyző rajtbüntetéssel (lásd lejjebb) lesz sújtva a következő hétvégére. Természetesen a kötelező matricák itt sem hiányozhatnak, erre figyeljetek!

Rajtbüntetés: 24 helyezéses rajtbüntetés, a versenyzőnek a hétvége összes futamán 24 hellyel hátrábbról kell indulnia. Amennyiben több versenyző is sújtva lett rajtbüntetéssel, úgy az indul előrébbről, aki amúgy előbb lenne időmérő avagy annak fordítottja alapján.

12. Csapatok pontozása

bármilyen összetételű csapat nevezhet, de összetételétől függően a csapat által szerzett pontokat megszorozzuk a következő szorzókkal:

  • két Pro tagú csapat: 0,75
  • vegyes csapat: 0,85
  • két Semi-Pro tagú csapat: 1

Találkozunk a pályán!
Jó tapadást és rövid féktávokat a futamokon!